Dilahirkan antara 1981 dan 1996? Anda satu milenium sekarang, menurut Pew

Bagaimana anda tahu jika anda berusia ribuan tahun??

Rupa-rupanya ia tidak bergantung kepada sama ada anda telah mencipta teknologi cemerlang yang akan mengubah dunia atau sama ada anda memakan makanan ketiga anda di tempat tidur di pangsapuri kasut anda yang dikelilingi oleh penyertaan trofi.

Di sana is so much fun to have with social networking
Sekiranya anda berada di antara umur 21 dan 37, Pusat Penyelidikan Pew berkata anda adalah milenium, seperti itu atau tidak. Getty Images

Menurut Pusat Penyelidikan Pew, menjadi milenium tidak ada hubungannya dengan menjadi manja, malas atau terobsesi dengan media sosial, atau menjadi marah tentang generasi anda yang tidak stereotaip sebagai orang yang rosak, malas atau terobsesi dengan media sosial.

Ia hanya datang kepada sama ada anda dilahirkan antara 1981 dan 1996, yang sedikit berbeza dari Biro Banci A.S., yang menganggap mereka yang dilahirkan antara tahun 1982 dan 2000 sebagai milenium. Oleh itu, jika anda berada di antara 21 dan 37, seperti itu atau tidak, anda adalah milenium.

“Untuk menjaga generasi milenium secara analitik bermakna, dan untuk melihat apa yang mungkin unik tentang kohort seterusnya, Pusat Penyelidikan Pew akan menggunakan 1996 sebagai tahun kelahiran terakhir untuk milenium untuk kerja masa depan kami,” Presiden Pusat Penyelidikan Pew Michael Dimock menulis.

Adakah milenial menggunakan sabun bar? Sekumpulan mereka pada hari TODAY berkata…

Ogos.01.201702:59

Menjadi sebahagian daripada generasi milenium bermakna sentiasa cuba untuk menghilangkan salah tanggapan generasi lebih tua tentang etika kerja, kehidupan bertarikh, dan kebiasaan belanja. Ia juga bermakna Z Generasi muda yang bernafas ke leher anda sebagai satu kekuatan yang harus diperhitungkan.

Pusat Penyelidikan Pew sebaliknya menggunakan beberapa peristiwa utama untuk menentukan pandangan generasi milenium dunia, dari serangan pengganas pada 11 September 2001, kepada pemilihan Barack Obama yang bersejarah sebagai presiden pada tahun 2008. Sudah tentu, terdapat juga keakraban generasi milenium dan kemudahan dengan teknologi, yang ditemui oleh satu kajian memberi mereka tangan yang lebih lemah.

Terdapat juga fakta bahawa milenium telah berurusan dengan ekonomi kurang daripada-bintang.

Perkahwinan 101: Millennials mengambil kursus kolej dalam cara untuk berkahwin

Jun.26.201704:02

“Kebanyakan milenial datang dari umur dan memasuki tenaga kerja yang menghadapi kemelesetan kemelesetan ekonomi,” tulis Dimock. “Kesan jangka panjang ‘permulaan yang lambat’ untuk milenium akan menjadi faktor dalam masyarakat Amerika selama beberapa dekad.”

Dimock juga mengakui bahawa cuba menentukan generasi adalah sains yang tidak tepat.

“Seperti yang telah berlaku pada masa lalu, ini bermakna bahawa perbezaan dalam generasi boleh sama besarnya dengan perbezaan di seluruh generasi, dan yang termuda dan tertua dalam kohort yang biasa ditakrifkan mungkin merasakan lebih banyak kesamaan dengan generasi yang berseteru daripada yang yang mana mereka ditugaskan, “tulis Dimock. “Ini adalah peringatan bahawa generasi sendiri adalah kumpulan yang pelbagai dan kompleks, bukan karikatur yang mudah.”

Sekurang-kurangnya memberi Pusat Penyelidikan Pew sebagai trofi penyertaan untuk mencuba.

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.