Cate Edwards: Anak perempuan Rielle dengan ayah adalah ‘sebahagian daripada keluarga kami’

Dalam wawancara pertamanya sejak perbicaraan ayahnya untuk penipuan kewangan kempen, Cate Edwards, 31, memberitahu Savannah Guthrie pada hari TODAY bahawa dia marah dan “hancur” mengenai urusan John Edwards dengan Rielle Hunter.

Tetapi anak sulung bekas calon presiden itu memilih untuk bertanding ketika dia menghadapi tuduhan menggunakan sumbangan kempen untuk menutup hubungan itu.

“Dia ayah saya, awak tahu?” Kata Edwards kepada Guthrie. “Kami saling mencintai dan kami saling menyokong. Itulah caranya keluarga kita. “

Perbicaraan secara terbuka mendedahkan butiran teruk mengenai hubungan bintang politik yang jatuh dengan Hunter. Semasa hubungan itu, isterinya, pengarang dan aktivis penjagaan kesihatan, Elizabeth Edwards, sedang bertarung dengan kanser payudara yang akhirnya mengambil nyawanya pada tahun 2010.

“Saya tidak menyalahkan ayah saya untuk perbicaraan itu,” kata Edwards. “Dia membuat kesilapan-kesilapan itu, tidak ada persoalan, tapi saya tidak pernah menyangka dia melakukan sesuatu yang tidak sah. Jadi saya tidak fikir (percubaan) betul.

Cate stood by her dad through his campaign finance-fraud trial.
Cate berdiri oleh ayahnya menerusi percubaan perbelanjaan penipuan kewangannya.HARI INI / Hari Ini

“Sukar untuk keluarga kita melihat bahagian ini sangat peribadi dan sukar dalam hidup kita di depan semua orang, tetapi tidak ada tempat lain yang saya lebih suka pada masa itu.”

Cate mengekalkan hubungan dengan Frances Quinn, anak perempuan ayahnya dengan Hunter.

“Dia kakak saya, dan dia seorang gadis kecil yang sangat manis dan tidak bersalah,” katanya. “Saya pasti memikirkannya sebagai sebahagian daripada keluarga kita.”

Anak perempuan tertua John Edwards: Saya marah, ‘hancur’ mengenai urusan

Edwards telah meninggal dunia kematian saudaranya Wade dalam kemalangan kereta ketika dia berusia 14 tahun. Dunianya terbalik apabila bapanya mengaku berselisih.

“Saya telah hancur, dan saya kecewa,” katanya. “Maksud saya, ini adalah ibu bapa saya. Saya telah membesar dengan banyak cinta dalam keluarga saya, dan sukar untuk melihat mereka melalui ini. “

Edwards akhirnya memaafkan ayahnya.

“Saya tidak fikir kita pernah pergi (tidak bercakap antara satu sama lain), ” katanya. “Kami adalah keluarga pembicara, jadi kami cuba untuk bercakap dan melalui perkara. Sudah tiba masanya saya marah kepadanya, sudah tentu, tetapi kami berjaya melakukannya.

“Saya rasa lebih mudah untuk tetap marah daripada memaafkan seseorang. Pengampunan adalah perkara yang sukar. Ya, ia sukar tetapi kami berjaya melakukannya. “

Pada penghujung kehidupan Elizabeth, John Edwards dipanggil untuk meminta keluarganya jika dia boleh datang ke tempat tidurnya. Dia berkata ya.

Baca lebih lanjut: Cate Edwards pada ibu lewat: ‘Semua orang layak Elizabeth’

“Ia penting untuk dia berada di sana, dan dia datang ke bilik hospital,” kata Edwards. “Kami bertiga, terutamanya, telah melalui begitu banyak bersama, jadi kami mendapat banyak kekuatan dari satu sama lain. Saya fikir bahawa bersama-sama pada masa itu, dan juga untuk anak-anak untuk bersama keluarga mereka pada masa itu, itu sangat penting. “

Cate bertemu Hunter awal dalam kempen presiden ayahnya tetapi tidak bercakap kepadanya sejak itu. Dalam buku Hunter, dia menulis beberapa perkara yang tidak menyenangkan tentang Elizabeth Edwards.

Cate Edwards at her 2011 marriage.
Cate Edwards pada perkahwinannya pada tahun 2011.HARI INI / Hari Ini

“Saya fikir ia adalah pilihan yang buruk, saya rasa, saya boleh katakan,” kata Edwards.

John Edwards menaikkan anak-anaknya yang lebih muda, Emma Claire, 14, dan Jack, 12, sebagai seorang bapa tunggal. Dia memberitahu Guthrie dia sangat meragui bapanya akan berlari ke pejabat lagi.

“Saya fikir masih ada yang baik yang boleh dilakukannya, tetapi sebagai warganegara swasta,” katanya.

Pada bulan Oktober 2011, Cate telah berkahwin dengan kekasih kolej Trevor Upham, penyelidik residen dan kanser pembedahan. Beliau kini bekerja keras dalam amalan undang-undang yang dimulakannya di Washington, D.C., dan di Elizabeth Edwards Foundation di Raleigh, di mana beliau melancarkan program untuk mengejar semangat ibunya membantu pelajar kurang bernasib baik.

“Dia benar-benar berada dalam semua segi kehidupannya, bermula dari rumah, seorang peminat yang hebat, seorang mentor yang hebat,” kata Edwards. “Saya fikir ini benar-benar merangkumi siapa dia sebagai manusia sepanjang hidupnya, untuk mencapai potensi penuh mereka.

Cate and her late mom, Elizabeth.
Cate dan ibu tirinya, Elizabeth.HARI INI / Hari Ini

“Saya merindukannya dengan cara yang besar dan cara yang kecil,” katanya. “Ini perkara besar yang pergi, seperti perkahwinan saya. Dia tidak dapat berada di sana. Dan kemudian ada perkara-perkara kecil. Maksud saya, saya lari dengan tatabahasa yang tidak baik. Saya tidak pernah terbiasa dengan tatabahasa yang tidak baik.

“Saya benar-benar merindukannya semasa kegilaan Mac, kerana dia suka bola keranjang kolej, dan kami sangat malu-malu, dia akan memanggil saya dan berkata, ‘Adakah anda duduk di ruang tamu anda, dapur?

Keluarga masih merupakan perkara penting yang penting kepada Edwards.

“Ia tidak rumit,” katanya. “Saya suka keluarga saya dan saya setia kepada mereka dan saya mengambil berat tentang mereka. Kesakitan mereka adalah kesakitan saya, dan itu rumit kerana ia mendapat. ”

Loading...