Berjalan ke rumah tangga? Mungkin ada pendaftaran hadiah

Ketika Michelle Powell, 33, menikah pada tahun 2008, itu tidak ideal: Pengantin lelaki membawa pengantin itu ke ambang … ke rumah orang tuanya. Walaupun Powell tinggal bersama mertuanya, mendaftar untuk barangan seperti vakumnya sendiri adalah kemewahan yang tidak perlu. Jadi bertahun-tahun kemudian, apabila pasangan itu berpindah ke tempat mereka sendiri, tidak hairanlah dia memerlukan peralatan rumah asas.

“Sukar untuk mempercayai apa yang kita tidak ada,” kata Powell, kini seorang pembantu jualan dan katering, untuk mengambil stok inventori mereka. Selepas berbilang rakan bertanya tentang bantuan, Powell mengambil pendekatan yang lebih teratur dan lebih teratur – sebuah registri hadiah. “Saya mengerikan dengan mengingati. Lebih mudah untuk mengatakan, ‘Kami didaftarkan.’ “

Suaminya, pada mulanya, tidak begitu selesa. “Dia tidak pernah mendengar tentang melakukan pendaftaran untuk pembaharuan sebelum ini,” Powell mengakui, tetapi dia percaya ia lebih baik untuk membuat tetamu bermain permainan meneka yang keterlaluan tentang apa yang kekurangan rumahnya. “[Para pemikir berfikir] ‘Bagaimana jika mereka tidak menyukainya, bagaimana jika mereka tidak pernah menggunakannya dan bagaimana jika ia sesuatu yang mereka sudah ada atau sudah mendapat?'”

Powell tidak bersendirian. Hari ini, lebih banyak pemilik rumah baru belajar untuk meminta apa yang mereka mahu.

“Pembaharuan rumah adalah peristiwa nontradisional yang paling pesat berkembang,” kata Nancy Lee, presiden MyRegistry.com, yang menyediakan perkhidmatan pendaftaran terpusat. Laman web ini membolehkan pengguna untuk mengumumkan acara dengan jemputan yang merangkumi pautan registri – fungsi mudah yang mengelakkan kejanggalan menghantar e-mel pengumuman pendaftaran tindak lanjut. Kebanyakan perancang rumahtangga adalah bekas pengantin dan pengantin lelaki atau orang tunggal. “Kami pasti melihat peningkatan,” kata Lee.

Tetapi walaupun tren mendapat populariti, penerimaan umum tidak. Ramai yang masih mengekalkan tradisi bahawa hanya majlis perkahwinan, kelahiran dan pengijazahan memerlukan hadiah besar. 

“Nampaknya gagah,” Heather Kinsey, dari Suffolk, Va., Menulis kepada TODAY.com. “Tidakkah rakan-rakan anda hanya boleh membawa sebotol anggur atau tanaman jika mereka mahu?”

“Terdapat garis antara meraikan anda dengan rumah dan mendapatkan rakan anda untuk memberikannya untuk anda,” tulis Glenda Vazquez dari Chandler, Ariz., Pada halaman Facebook TODAY.

“TIDAK, TIDAK, TIDAK,” menasihati Tess Matthews dari Whitby, Ontario.

Tetapi sesetengah pemilik rumah sememangnya ingin menyesuaikan sistem yang tidak termasuk atau tidak menampung masa hidup. Bagaimana jika seseorang memutuskan untuk berkomitmen kepada pasangan mereka tanpa perkahwinan? Bagaimana jika seseorang telah memutuskan untuk hidup bersendirian? Bagaimana jika anda tunduk? Selepas bertahun-tahun memberi semua orang di sekitar mereka hadiah dan kad dan mandi, adakah mereka tidak berhak kepada kegembiraan yang manis untuk memilih tuala yang sesuai dan gelas?

Shira Fink dari Providence, R.I., mahu merayakan rumah pertamanya dengan pesta petang, lengkap dengan piala sangria dan bufet. Atas jemputannya, beliau mencatatkan pendaftaran yang termasuk potongan hidangan, cerek teh, papan pastri marmar dan pisau cukur pisau.

“Pengkritik boleh mengatakan apa yang mereka mahu, tetapi saya seorang wanita berusia 34 tahun tanpa anak,” kata Fink. “Saya tidak pernah dalam kehidupan dewasa saya meletakkan rakan atau keluarga saya dalam kedudukan untuk merasa terpaksa membelikan saya hadiah seperti yang anda lakukan pada perkahwinan, mandi bayi atau hari lahir anak-anak tahunan. Jadi mengapa tidak? “

Shannon Kiley, 37, dari Tarentum, Pa., Hanya mahu apa yang diberikannya kepada orang lain. “Saya tidak pernah berkahwin atau mempunyai anak-anak dan saya rasa kawan-kawan saya berhutang dengan saya!” Katanya.

Pada akhirnya, kata Anna Post, jurubicara The Emily Post Institute, yang mengkhusus dalam etika, kewarganegaraan perlu datang dari kemurahan hati, bukan dari pengakuan.

“Ia lebih tinggi,” kata Post. “Orang ramai tidak akan teruja dengan registri hadiah, kerana ia tidak tradisional dan tidak dijangkakan. Untuk bertanya? Ia hanya kelihatan tamak. Itulah realiti bagaimana orang akan menerimanya. “

Post memegang bahawa kerana tidak ada tradisi yang standard bagaimana untuk meraikan peristiwa seperti itu, ia perlu datang secara semula jadi. Buat masa ini, ia adalah penyokong alis yang mungkin membuat orang berfikir bahawa mereka sedang dijemput untuk hadiah. 

“Saya tidak akan terkejut jika parti-parti pembaharuan masa depan menjadi norma, tetapi kita perlu penanda aras.”

Ini adalah isu untuk bukan sahaja pemilik rumah baru, tetapi perniagaan juga. PartyMall.com, yang menjual bekalan parti dan menasihatkan para pelanggan mengenai perancangan acara, mempunyai seksyen keseluruhan yang dikhususkan untuk memenuhi keperluan penting, tetapi Ketua Pegawai Eksekutif Amy Ford mengakui “kami mendapat banyak persoalan mengenai etika ini.” Ford menyarankan untuk menjalin hubungan dengan rakan-rakan menjadi tuan rumah parti atau mengadakan “rumah terbuka” biasa di mana orang boleh datang dan pergi untuk melihat penggalian baru.

“Ia tidak perlu membawa hadiah, tetapi biasanya orang membuat apa-apa, tetapi mereka tidak merasa bertanggungjawab,” kata Ford..

Pemilik rumah seperti Michelle Powell, bagaimanapun, berasa selesa bersahabat dengan kawan-kawannya – dan ketika sebotol wain baik-baik saja, ia tidak semestinya mendahului senarai hasratnya. “Sekiranya kita memberi respon kepada orang yang tidak datang kerana alasan itu, maka begitu juga,” katanya. “Saya tidak pernah diperlukan sesiapa pun untuk membawa apa-apa. “Powell tidak menerima apa-apa maklum balas negatif daripada rakan-rakan atau keluarga, dan jika diberi peluang, dia akan melakukannya sekali lagi. Malah, kebimbangannya hanya akan menjadi butirannya.

“Adakah saya menukar beberapa item pada pendaftaran? Mungkin. “