Bandar Alaska mendapat tambang Taco Bell percuma selepas ditipu

Penduduk Bethel, Alaska, tahu dari iklan TV kabel apa yang ditawarkan rantai makanan cepat saji: ayam di KFC, burger di McDonald’s dan Taco di Taco Bell.

Mereka tidak dapat memperoleh apa-apa.

Bandaraya 6,200 orang adalah kira-kira 40 batu ke pedalaman dari Laut Bering di Alaska barat jauh, dan makanan segera terdekat selain sandwic Subway berada di Anchorage, 400 batu dan tiket pesawat perjalanan pulang $ 500.

Jadi mereka gembira untuk mengetahui bahawa Taco Bell tidak lama lagi akan membuka restoran.

Walau bagaimanapun, kegembiraan menjadi kekecewaan. Brosur yang mengumumkan kedatangan rantaian itu adalah tipuan – hasilnya, kata polis, mengenai persengketaan antara dua penduduk.

Tetapi semuanya tidak hilang.

Para eksekutif Taco Bell mengetahui gabungan dan mengaturkan jamuan besar untuk hari Ahad. Mereka terbang dalam ramuan yang cukup dari Anchorage untuk membuat 10,000 Doritos Locos Tacos.

Taco Bell akan menawarkan tambang percuma untuk penduduk bandar raya itu. Terdapat 950 paun daging lembu berpengalaman, 300 paun selada, 150 paun keju cheddar, 500 paun krim masam yang dikurangkan dan 300 paun tomato.

Rantaian ini terbiasa dengan memberi makan kumpulan besar di tempat yang jauh.

“Jika kita dapat memberi makan orang di Afghanistan dan Iraq, kita boleh memberi makan kepada orang-orang di Bethel,” kata CEO syarikat itu, Greg Creed, menolak untuk membincangkan kos perayaan.

Acara seluruh masyarakat datang pada waktu yang tepat.

Memandangkan ia adalah permulaan cuti Keempat Julai, penduduk dijangka meningkat, sehingga 10,000, kerana orang-orang dari kampung-kampung terpencil tiba pada minggu.

Polis Sgt. Chris Salyers berkata penipuan itu kelihatan hasil daripada seorang penduduk yang bertindak balas terhadap yang lain.

Flyers naik pada bulan Jun, mengumumkan pembukaan dan termasuk nombor telefon untuk memanggil untuk bertanya tentang pekerjaan di restoran baru. Nombor itu milik orang yang disasarkan.

Bethel mempunyai populasi sementara yang besar, dengan orang-orang yang bergerak dari Lower 48 untuk bekerja di bandar hab. Bandar ini tidak mempunyai bar, dan tidak lama lagi akan mempunyai teater filem pertamanya, kata Angela Denning-Barnes, pengarah berita di stesen radio KYUK.

Terdapat sedozen atau lebih restoran, kebanyakan dengan menu yang serupa. Beberapa restoran menawarkan makanan Mexico, tetapi harganya mahal – $ 15 untuk burrito dan beras.

Subway agak popular, tetapi mendapat taco bermaksud terbang ke Anchorage.

“Ia jenis taco mahal,” kata Sam Blankenship, yang bekerja untuk bandar raya itu.

Loading...