Baca surat indah Jenna Bush Hager kepada nenek Barbara Bush

Jenna Bush Hager mengucapkan selamat tinggal kepada “Ganny” yang dikasihi dengan surat menyentuh kepada Barbara Bush yang lepas bahawa dia berkongsi pada TODAY hari Khamis.

Wartawan TODAY itu memberi penghormatan kepada neneknya, yang meninggal pada 92 pada hari Selasa, dengan mengingati kecerdasan wanita pertama, kerendahan hati dan cinta.

Jenna Bush Hager berkongsi surat emosi kepada nenek Barbara Bush

Apr.19.201807:18

“Ia adalah satu penghormatan yang besar untuk kehidupan yang baik,” kata Jenna dalam wawancara telefon pada HARI INI. “Dia menjalani kehidupan yang terbaik, dan juga untuk penghargaan yang mengalir, bagi orang-orang yang peduli, sangat luar biasa.

Berikut ialah surat kepada neneknya yang dibagikan Jenna pada HARI INI:

Ganny yang dikasihi,

Apabila kami kehilangan anda, kami kehilangan salah seorang pemain hebat. Anda adalah batu keluarga kami, gam yang menyatukan kami. Saya berharap anda tahu pada hari terakhir anda berapa ramai orang yang berdoa untuk anda, berapa orang memberitahu saya bahawa mereka menyukai anda. Ia seolah-olah sepanjang hidup saya – orang-orang berhenti di mana-mana – di lapangan terbang, di jalan dan menyatakan cinta mereka untuk anda.

Ia sentiasa berasa baik. Kami tidak keberatan berkongsi dengan dunia.

Kami memanggil anda ‘penguat kuasa.’ Ini kerana, sememangnya, anda adalah kekuatan dan anda menulis peraturan dan peraturan anda adalah mudah. Rawat semua orang sama sekali, jangan tengok sesiapa pun, gunakan suara anda untuk kebaikan, baca semua buku hebat (oh, bagaimana saya akan rindang berkongsi buku dengan anda!)

Jenna Bush Hager's letter to Barbara
Surat tulisan tangan Jenna Bush Hager kepada neneknya, Barbara Bush.HARI INI

Saya tidak akan lupa apabila Barbara dan saya sebagai anak berusia 7 tahun menyusup ke lorong bowling dan mengarahkan sandwic kacang-kacangan presiden. Kami tidak dapat menunggu seseorang menyampaikan apa yang pasti menjadi sandwic paling sengit dalam kehidupan kita ketika kamu membuka pintu, memarahi kita, memberitahu kita dalam keadaan tidak boleh memesan makanan di Rumah Putih lagi, ini bukan sebuah hotel. Anda mengajar kami kerendahan hati dan rahmat.

Anda dan Gampy merangkumi cinta tanpa syarat. Di majlis perkahwinan kami, Henry dan saya meminta anda membaca kerana kami berharap kami dapat mencontohi kisah cinta anda. Surat cinta anda akan diturunkan kepada gadis-gadis saya supaya mereka tahu pengabdian sebenar.

Hager and her twin sister, Barbara, learned
Hager dan adik kembarnya, Barbara, belajar “kerendahan hati dan rahmat” dari nenek mereka. Jenna Bush Hager

Anda selalu berkata, humor membantu. Malam-malam kami yang dihabiskan untuk duduk di meja makan di Maine ketawa pada cerita keluarga lama menjadi lebih baik kerana ketawa anda. Dan humor adalah perlu kerana musim panas yang dikelilingi oleh 17 cucu riang di Kennebunkport. Grandkids yang mengisi bak mandi air panas dengan sabun, mewujudkan mandi gelembung gergasi. Anak-anak kasar yang suka melakukan bola meriam di atas kepala anda semasa anda melayari lap.

Dari anda Ganny, saya telah mempelajari karunia keunikan dan keaslian: dari memakai Keds-cocok, ke mutiara tanda tangan anda, dan rambut putih salju. Anda mengajar kami bahawa humor, kecerdasan dan kasih sayang adalah aksesori terbaik dan yang membimbangkan terlalu banyak tentang rupa adalah (dengan kata-kata anda) membosankan. Kata-kata penting, perkara-perkara yang baik.

Barbara Bush dan George H.W. Bush: Kisah cinta epik

Apr.18.201804:41

Salah satu e-mel terakhir kepada saya, anda menulis sedikit. Baris subjek baca: ANDA. Di dalam badan e-mel yang anda tulis: ‘Saya sedang menonton anda. Saya sayang awak. Ganny. ‘ Nah, Ganny kami telah menghabiskan hidup kami menonton anda. Kata-kata anda memberi inspirasi kepada kami, tindakan anda sebagai contoh untuk diikuti. Kami menyaksikan anda menghidangkan bayi yang hidup dengan HIV untuk menghilangkan stigma, kerana anda memperjuangkan celik huruf di seluruh negara, semasa anda memegang tangan Gampy.

Anda selalu mengatakan bahawa anda adalah salah seorang wanita paling beruntung yang pernah hidup, tetapi Gans saya penuh dengan rasa terima kasih kerana anda adalah milik kami. Kami adalah orang yang bertuah.

George H. W. Bush, Jenna Bush Hager, and Barbara Bush
Hager mengingati “cinta tidak bersyarat” datuk neneknya, yang bersama selama lebih daripada tujuh dekad. Jenna Bush Hager

Anda melakukan perkara-perkara dengan kata-kata anda sehingga akhir. Dan kini, anda bersatu semula dengan gadis kecil anda, Robin. Dia mati begitu muda, kamu memanggilnya malaikat manis kamu di syurga. Dan walaupun saya tidak pernah mengenalnya, kata-katanya masih hari ini dan selama-lamanya akan menjadi sebahagian daripada keluarga kami.

Dan begitu Ganny … kita lebih suka daripada lidah yang boleh memberitahu.

Cinta, Jenna.

Barbara Bush teringat sebagai ikon Amerika

Apr.18.201803:32

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.

Loading...