Ayah Ron Goldman: 20 tahun selepas O.J. Simpson saga, kesedihan ‘seperti semalam’

Ia mengambil juri hanya empat jam untuk kembali dengan O.J. Simpson “tidak bersalah” keputusan selepas perbicaraan selama lapan bulan yang memikat bangsa.

“Ia seperti semalam,” kata Fred Goldman pada hari Rabu. Anaknya, Ron Goldman, dibunuh bersama bekas isteri Simpson, Nicole Brown Simpson. “Kerugian adalah sama. Tidak ada yang berubah. “

Tahun selepas O.J. Simpson dibebaskan dari pembunuhan, soalan kekal tentang apa yang berlaku 20 tahun yang lalu bulan ini dan bagaimana kes yang kuat dengan “gunung bukti DNA” gagal mengakibatkan sabitan.

Watch: Ayah Ron Goldman mencerminkan kehilangan anaknya

Tidak lama selepas tengah malam pada pagi 13 Jun 1994, Nicole Brown Simpson dan Ron Goldman didapati dibunuh di luar rumahnya di Los Angeles. Bukti di tempat kejadian menyebabkan polis mengesyaki O.J. Simpson pembunuhan itu, dan peguam Simpson mengatur agar dia dapat menghidupkan dirinya pada pagi 17 Jun.

Tidak lama selepas Simpson gagal hadir pada masa yang diperuntukkan, polis mengeluarkan buletin semua mata. Awal petang itu, mengejar kelajuan rendah yang aneh berlaku, dengan sehingga 20 kereta polis mengejar Simpson dalam Bronco putihnya, didorong oleh rakannya, Al Cowlings, manakala media helikopter telah mengedarkan pengejaran di seluruh negara. Pengejaran itu berakhir di rumah Simpson, di mana dia akhirnya menyerahkan diri dengan aman.

Perbicaraan Simpson mengenai dua tuduhan pembunuhan bermula pada Januari 1995 dan berakhir dengan pembebasannya lebih daripada lapan bulan kemudian.

Bapa Ron Goldman: Kematian anak lelaki ‘seperti semalam’

Jun.11.201405:29

Bagi Fred Goldman, hidup tanpa Ron telah menjadi “normal baru, tolak anak saya” katanya kepada Matt Lauer pada hari Rabu. “Tanpa sebarang peluang untuk berkongsi hidupnya dengannya, kegembiraannya, kebahagiaannya, kejayaannya … semua itu hilang.”

Kim Goldman and her dad, Fred Goldman, in court during Simpson's trial.
Kim Goldman dan ayahnya, Fred Goldman, di mahkamah semasa perbicaraan Simpson. Hari ini

Kim Goldman menulis sebuah buku yang baru-baru ini bertajuk, “Tidak Boleh Mengampuni,” mengenai pembunuhan saudaranya dan bagaimana ia mempengaruhi kehidupannya. 

Dia terpaksa “memaksa” diri untuk menuntut semula kehidupannya selepas abangnya dibunuh, Kim berkata, “Kerana pada usia saya, anda tahu, dua puluhan awal, untuk menjadi seperti berjalan dari apa yang saya sepatutnya lakukan , Saya terpaksa mencari apa yang penting untuk saya lagi. Selepas abang saya mati, saya tidak tahu apa itu kerana semuanya berubah dan saya telah hilang untuk masa yang lama. “

Lauer menceritakan imej dari percubaan yang tinggal bersama dia selama bertahun-tahun: Pada saat keputusan itu dibacakan dan seorang Kim Goldman muda menangis.

Kim Goldman cries after Simpson's verdict is read in court, 20 years ago.
Kim Goldman menangis selepas keputusan Simpson dibacakan di mahkamah “Memang menyedihkan untuk melihatnya,” katanya pada hari Rabu. Hari ini

Kim melepaskan masa itu, katanya. “Saya melihat gambar itu dan ia membuat saya sedih kerana, anda tahu, kesedihan pada wajah gadis itu … Saya tidak berasa seperti saya lagi. Saya masih membawa kesedihan dan kesedihan itu kepada saya, tetapi saya berjalan dengan sedikit lebih tenang sekarang dan kedudukan yang lebih kuat tetapi menyakitkan hati untuk melihatnya, dan saya telah dihancurkan, jelas. “

Kato Kaelin tidak kehilangan seorang yang disayangi, tetapi kehidupan penjaga rumah yang terkenal itu telah berubah selamanya pada hari itu, seperti yang dijelaskannya baru-baru ini di masa lalu ke Los Angeles:

“Pada suatu hari, saya seorang pelakon yang berjuang dan pada keesokan harinya, media telah melenturkan otot mereka, dan saya menjadi selebriti, seorang pariah, penjaga dunia yang paling terkenal, pengkhianat, pendusta, pembohong, pembawa frekuensi, dan juga pembunuh sasaran. Tidak pernah ada lelaki yang dilakukan begitu sedikit untuk diiktiraf oleh begitu ramai. “

Mengulas pengalaman itu kepada Lauer, Kaelin berkata, “Pada suatu hari saya berjalan ke bilik mahkamah, saya keluar dari mahkamah dan semua orang menjerit nama saya, saya menjadi tokoh awam dan semua orang berpendapat saya adalah watak Kato. hari ini saya tidak boleh percaya beberapa kebencian yang boleh datang ke media sosial.Jika saya bekerja, mereka mengatakan bahawa anda mengambil kesempatan, masih hingga ke hari ini, jika saya tidak, maka saya adalah seorang wanita. benar-benar menang … Ini adalah keadaan yang sangat sukar untuk dihidupkan.

Brian
Brian “Kato” Kaelin (di sini, memberi keterangan semasa perbicaraan) bercakap tentang bagaimana acara mengubah perjalanan hidupnya.Hari ini

Antara butiran dalam siasatan Dateline NBC, yang disiarkan Rabu malam jam 9 malam. ET:  

  • Rakan terbaik Nicole Kris Jenner berkata Nicole memberitahu dia beberapa minggu sebelum pembunuhan itu, “Dia akan membunuh saya, dan dia akan pergi dengannya.”
  • Dua saksi utama lain memberitahu polis bahawa mereka melihat O.J. Simpson tidak lama selepas pembunuhan. Jill Shively berkata, “Secara tiba-tiba, kereta putih datang ke utara di Bundy, dan saya hampir tidak merasainya. Ia adalah O.J. Simpson. “Tetapi Shively tidak pernah memberi keterangan kerana dia menjual kisahnya kepada media.
  • Jurors tidak pernah mendengar, sama ada, dari Skip Junis, yang mengatakan dia melihat bekas bintang bola sepak dan pelakon di lapangan terbang itu malam itu. “Dia sedang membawa beg gim gim kecil ini, dan menarik benda-benda dan membuang sampah di tempat sampah,” katanya..  
  • Terdapat juga catatan bunuh diri, dibaca oleh rakan dekat Simpson Robert Kardashian. Ia tidak pernah didengar di mahkamah. Tiada rekod 911 dari pengejaran kelajuan rendah polis yang terkenal di Bronco putih di lebuh raya Los Angeles.