Amber Frey mencerminkan percobaan Scott Peterson: ‘Saya akan melakukannya sekali lagi’

Lebih daripada satu dekad selepas menjadi saksi bintang dalam sabitan bekas teman lelaki Scott Peterson kerana membunuh isterinya dan anak yang belum lahir, Amber Frey tidak menyesal tentang memberi kesaksian dalam kes yang meletakkannya di sorotan nasional.

Amber Frey bercakap tentang kehidupan sejak kes Scott Peterson, tidak menyesal

18.1.201506:01

BERKAITAN: Amber Frey tentang bagaimana iman membantunya ‘mengembara jalan yang paling sukar’

“Ia mengubah hidup saya, dan anak-anak saya sejauh biasa, saya rasa anda akan berkata,” kata Frey kepada Matt Lauer pada hari Jumaat. Saya tidak menyesal apa-apa. Seperti yang gila kerana bunyi apa yang keluar dan tidak, saya akan melakukannya sekali lagi kerana ia bukan tentang saya. Ada seorang wanita yang hilang yang membawa kanak-kanak bahawa jika saya mempunyai sesuatu yang akan membantu, tanpa persoalan (saya akan). “

Dia ditonjolkan ke dalam silau media yang disebut “wanita lain” yang romantik terlibat dengan Peterson pada masa Peterson yang mengandung isteri, Laci, dilaporkan hilang pada Malam Krismas pada tahun 2002. Scott mendakwa dia pergi memancing hari itu, dan empat bulan kemudian badan Laci dan mayat bayi yang ditemui di San Francisco Bay.

LEBIH: Jessica Lynch mengenai pengalaman POW Iraq: ‘Saya masih mempunyai mimpi buruk’

LEBIH: Jessica Lynch mengenang kembali penangkapan, dalam kata-kata sendiri

Frey, 40, yang mendakwa bahawa dia tidak tahu Peterson telah berkahwin ketika dia terlibat dengannya, mula merakam percakapannya dengannya pada waktu itu. Pihak pendakwa memainkan 12 jam percakapan tersebut di perbicaraan, yang menyebabkan Peterson dihantar ke barisan kematian di California, di mana dia tetap dipenjarakan.

Temu bual dengan Frey adalah sebahagian daripada HARI INI selama seminggu “Di mana Mereka Sekarang?” siri menjelajah cerita berita yang memikat bangsa melalui mata orang yang mengalaminya. Frey juga menulis akaun orang pertama untuk TODAY.com tentang betapa imannya telah mendapatnya melalui masa-masa yang sukar di sekeliling keseronokan.

LEBIH: Set pertama septuplet yang bertahan di dunia untuk menghidupkan 18: Lihat keluarga McCaughey pada HARI INI

Frey kini mempunyai dua orang anak, berumur 14 dan 11 tahun, dan terus bekerja sebagai ahli terapi urut, yang merupakan pendudukannya pada masa perbicaraan. Ketenarannya dari masa itu tidak merosot walaupun jarak 13 tahun dari kes itu masih dipanggil “surreal”.

“Masih sangat dikenali,” katanya. “Ia tidak benar-benar hilang dalam pengertian itu, pengiktirafan itu. Ibu yang sangat bangga dengan dua anak saya, melakukan yang terbaik. Mereka suka ibunya. Sudah menjadi jalan. Saya telah melakukan perjalanan. “

LEBIH: Keluarga yang terikat dengan kes identiti emosi yang tersirat mencari kekuatan dalam iman

Peterson tidak membuat percubaan untuk menghubungi Frey pada tahun-tahun intervensi dan kini sedang mencari untuk merayu keputusan itu.

“Jika apa-apa, ia sama seperti orang lain, mengapa?” Frey berkata mengenai soalan yang berlarutan mengenai kes itu. “Jangan fikir kita akan dapat menjawabnya.”

Ikuti penulis TODAY.com Scott Stump di Twitter.