3 saudara kandung yang kehilangan ibu bapa, adik perempuan dalam kemalangan kereta menyatukan semula di hospital, terus pulih

Sesi terapi fizikal dan sesi kaunseling mengisi hari-hari tiga adik beradik di hospital Texas di mana mereka perlahan-lahan pulih dari kemalangan kereta yang dahsyat yang membunuh ibu bapa dan adik mereka.

Tetapi minggu lalu, adik-beradik itu menerima beberapa motivasi semasa sesi terapi bersama khas antara Angela Clemens yang berusia 8 tahun dan saudara lelakinya, Zachary, 5, dan Wyatt, 4.

“Ia adalah kali pertama ketiga-tiganya telah melihat satu sama lain sejak kemalangan itu,” kata Teresa Burrell, seorang ibu saudara kepada anak-anaknya. “Itulah yang mereka perlukan. Mereka hanya bersedih dan saling menghiburkan. “

Ketiga-tiga kanak-kanak tersebut telah berada di hospital Fort Worth sejak 7 April ketika keluarga mereka pulang ke rumah dari perkhidmatan gereja petang lebih dari tiga jam lagi di San Angelo, Texas.

Sebuah kenderaan menyerbu masuk ke SUV yang didorong oleh ibu bapa anak-anak, Jim dan Karisa Clemens, membunuh kedua-dua orang dewasa. Anak bongsu keluarga, anak perempuan 2 bulan, Juliana, juga terbunuh.

Pemandu lain, Monique Austin, 23, dari Midland, dan anaknya yang berusia 1 tahun cedera parah, menurut polis.

Jim and Karisa Clemens, and their daughter, Julieanna.
Jim dan Karisa Clemens, dan anak perempuan mereka yang baru lahir, Julieanna, terbunuh dalam kemalangan kereta pada 7 April. Facebook

Angela memecahkan kedua-dua kakinya dan mengalami trauma kepala yang teruk yang meninggalkannya dalam keadaan koma selama hampir seminggu. Burrell memberitahu HARI INI bahawa kemajuan telah lambat tetapi mantap.

“Perkara pertama yang ditanyanya ialah Wyatt. ‘Di mana Wyatt? Saya mahu melihat Wyatt. ‘Jadi kami tahu dia mengenang keluarganya, “kata Burrell. “Sungguh susah dengan kerosakan otak untuk mengetahui di mana anda menuju. Tetapi kami sangat berharap dari mana kami berada dalam beberapa minggu lalu. “

Angela sejak mula membaca, menulis dan juga menyanyi bersama-sama dengan lagu-lagu dengan adik-beradiknya.

Saudaranya, Wyatt, telah menunjukkan pemulihan yang luar biasa dari beberapa pukulan dan lumpuh awal ke bahagian kiri tubuhnya. Dia kini dapat menaikkan lengan kirinya di atas kepalanya dan juga berjalan, walaupun dia lebih suka berlari, kata Burrell.

“Keseimbangannya sedikit tetapi, dia sangat mengagumkan. Dia seorang yang biasa 4 tahun, “katanya.

Minggu lepas dia pergi melawat adik perempuannya tetapi mengalami kecemasan selepas beberapa minit, mengatakan dia sudah bersedia untuk kembali ke biliknya sendiri, penuh mainan dan perkara-perkara main yang lain.

Angela “hanya bersandar ke arahnya, memandangnya di mata dan berkata, ‘Wyatt, saya perlukan awak.’ Dan dia tinggal bersamanya selama 25 minit dan duduk seperti itu dengannya,” kata Burrell. Anda tahu apa-apa tentang Wyatt, dia tidak duduk di mana-mana sahaja. “

Keluarga terus bimbang tentang Zachary, yang memecahkan punggungnya dan mengalami banyak kecederaan dalaman. Dia juga merupakan satu-satunya yang masih hidup sedar sepanjang kemalangan itu.

Dia telah melawan kemurungan. Dia juga bergelut dengan makan, jadi pada hujung minggu keluarga memutuskan untuk membawa adik-beradik bersama-sama dan mengadakan parti ais krim untuk membantu memuatkan Zachary dengan kalori.

“Mereka menyanyikan lagu-lagu bodoh dan seperti malam dan siang. Dia hanya bertambah baik, “kata Burrell. “Ketiga-tiga mereka bersama-sama hanya mengangkat semangatnya. Dia hanya bersorak. “

Seorang saudara yang keempat, Nicholas, 2 tahun, dimasukkan ke hospital untuk kecederaan tetapi melepaskan hari kemudian ke penjagaan ibu saudara. Akhirnya, semua empat anak akan pulang dengan neneknya, ibu Karisa, yang tidak meninggalkan anak-anak sejak kemalangan itu, kata Burrell.

Halaman penggalangan dana telah ditubuhkan di Facebook dan di YouCaring untuk membantu keluarga membayar bil-bil perubatan serta pelarasan yang mereka perlu buat ke rumah masa depan mereka untuk menampung kecederaan kanak-kanak.

Walaupun tragedi keluarga itu, Burrell berkata orang yang disayanginya telah menemui keselesaan antara satu sama lain dan kepercayaan Mormon mereka yang kuat. Dia juga telah ditarik oleh sokongan yang melimpah dari orang asing di seluruh dunia.

“Ini semua tentang keajaiban. Kami memberikan semuanya kepada mukjizat. Saya akan memberitahu anda secara rata bahawa itu benar-benar apa yang kami percaya, “katanya.

“Begitu banyak orang baik, dari pelbagai agama, telah menyatukan doa mereka bagi pihak anak-anak ini, dan kami merasakannya,” kata Burrell. “Kami merasakannya sebagai keluarga dan kami pasti melihatnya kanak-kanak. Kami baru sahaja melihatnya. Ia hanya satu keajaiban dan ia sangat menakjubkan. “