2 bulan selepas Las Vegas, janda mencerminkan tragedi yang membawa suaminya

Heather dan Sonny Melton berada di Las Vegas untuk menghadiri festival musik negara Harimau 91 Harvest ketika, pada 1 Oktober, seorang lelaki bersenjata menembak orang ramai.

Sebagai peluru terbang, Sonny melindungi isterinya sementara kedua-duanya berlari. Heather merasakan kesannya sebagai peluru yang melanda Sonny di belakang. Dia meninggal dunia tidak lama selepas itu dari luka, sementara Heather melarikan diri tanpa kecederaan fizikal. “Dia menyelamatkan nyawa saya dan kehilangannya,” katanya dalam satu kenyataan sehari selepas tragedi tersebut.

Sonny, 29, adalah jururawat berdaftar yang telah menjadi pembantu pembedahan kepada Heather, 48, pakar bedah ortopedik, sejurus sebelum dia meninggal.

Di bawah ini, Heather mencerminkan penyesuaian terhadap kehidupan selepas tragedi itu sebagai sebahagian daripada siri Suara 2017, koleksi esai dan wawancara dengan orang-orang di belakang sebahagian besar cerita berita tahun itu.

Dengan hormat dari Heather Melton

Kenyataan baru saya terasa tidak nyata, tidak dapat dibayangkan dan mentah. Sukar untuk memproses seram yang saya saksikan bahawa satu malam dan kehilangan dan kesedihan yang saya alami sejak itu. Tetapi saya berhutang kepada Sonny untuk berkongsi kisahnya untuk menggalakkan orang ramai suka seperti tidak ada esok.

Sonny tidak pernah teragak-agak apabila datang kepada cinta. Dia suka besar. Itu jelas apabila kita mula-mula bertemu.

Setiap daripada kita berada di luar dengan rakan-rakan kita yang berasingan. Dia berkata bahawa dia tahu dia sepatutnya bersama saya pada kali pertama dia melihat saya. Saya tidak pasti.

Saya baru sahaja menamatkan perkahwinan selama 15 tahun dan menjalani perceraian yang sukar. Saya mempunyai tiga anak di rumah – termasuk dua remaja. Saya juga jauh lebih tua dari beliau.

Tetapi itu tidak penting.

Sonny tersekat oleh saya sepanjang bab yang sukar itu. Dia adalah batu saya. “Lelaki ini tidak pergi ke mana-mana,” saya masih ingat. “Dia komited.”

Sonny, awaiting his bride.
Sonny, menunggu pengantin perempuannya.Dengan hormat dari Heather Melton

Beberapa tahun kemudian, pada 30 Jun 2016, kami telah berkahwin. Kami akhirnya menetap di tempat yang manis dan telah mula membina rumah impian kami. Ia adalah simbolik kehidupan yang telah kita mulakan dan masa depan yang kita rancangkan.

Kami melakukan semuanya bersama, termasuk kerja.

Sonny lulus dengan ijazah kewangan tetapi menghasilkan kerjaya yang tidak sesuai untuk keperibadiannya, jadi dia kembali ke sekolah untuk menjadi jururawat berdaftar. Kami akhirnya bekerja di hospital yang sama, di mana dia dipeluk oleh pesakit dan rakan sebaya.

Semasa waktu kami, kami suka pergi, dan dalam konsert tahun lepas menjadi “perkara kami.” Kami pergi ke mana-mana konsert membawa kami; sebulan sebelum Las Vegas, kami pergi ke Little Rock, Arkansas, untuk melihat Guns N ‘Roses.

Las Vegas mass shooting victim Sonny Melton
Terimalah Heather Melton

Tetapi Sonny akan pergi ke mana sahaja untuk melihat Eric Church, salah satu daripada perayaan Festival Harapan Route 91.

Malam Sonny meninggal dunia, kami telah bercakap tentang meninggalkan konsert pada awal, tetapi kami mempunyai masa yang baik yang kami memutuskan untuk tinggal.

Tembakan itu bermula dengan satu siri bunyi bingung yang muncul. Kemudian kita melihat Jason Aldean lari dari panggung. Orang-orang di sekeliling kita mula menjerit dan jatuh ke tanah. Naluri saya jatuh ke bawah, tetapi Sonny berkata kita akan dipijak. Jadi sebaliknya, dia memeluk tangan saya dan kedua-duanya mula berlari. Beberapa saat kemudian, saya merasakan peluru melanda tubuhnya dan kami berdua jatuh ke tanah.

Mata manis Sonny terbuka tetapi dia tidak bercakap. Sebagai peluru melayang di sekeliling kita, saya memulakan CPR di antara menjerit untuk mendapatkan bantuan. Darah mula datang dari mulutnya dan dalam hati saya, saya tahu dia telah hilang.

Dua lelaki muda akhirnya berjaya menyelamatkan kami. Mereka mengangkat Sonny dari padang dan ke trak, dan berlumba di jalan ke hospital yang tidak mengharapkan kami – atau ketakutan yang akan diikuti.

Setiap momen mimpi buruk itu, dan hari-hari yang berikutnya, mengingatkan saya tentang realiti baru saya.

Detektif pembunuhan.

Pejabat koroner.

Kembali ke Tennessee dengan dua beg pakaian – dan badan Sonny dalam kargo.

Kemudian datang banjir mesej, pertama dari orang yang tersayang, dan kemudian dari wartawan yang menyeru dari seluruh dunia.

Saya masih ingat meminta bimbingan Tuhan sebelum membuat keputusan saya akan melakukan segala-galanya dalam kuasa saya untuk memberitahu seberapa ramai orang yang mengetahui nama Sonny Melton dan orang luar biasa yang tidak masuk akal mengambil malam itu.

Heather and Sonny with her three children.
Heather dan Sonny bersama tiga anaknya.Dengan hormat dari Heather Melton

Hari ini, ada tanda-tanda di seluruh hospital di mana kita bekerja yang bertanya, “Apa yang akan dilakukan Sonny Do?” Ini adalah bukti besar bahawa rakan-rakan dan rakan-rakannya berfikir cara terbaik untuk menghormati Sonny adalah untuk menggalakkan kebaikan rawak, untuk mencerminkan belas kasihan perbuatan dia sering ditunjukkan.

Apabila Sonny mencintai awak, awak tahu. Dia suka besar, dan saya sangat menyukai Sonny. Saya tidak akan pernah melepaskan cinta itu, walaupun kesedihan yang menyedihkan ini. Tidak juga anak-anak saya, yang tahu betapa bertuahnya mereka mempunyai bapa tirinya seperti Sonny.

Kesyukuran ini yang lalu, kawan-kawan menjangkau, menyatakan keselesaan pada hari libur yang mereka harapkan sukar untuk saya. Tetapi jujur, setiap hari sukar.

Saya masih melihat Sonny di mana-mana.

Dengan hormat dari Heather Melton

Pada hari-hari ketika kami tidak bekerja, dia selalu menunggu saya ketika saya pulang ke rumah. Saya tidak fikir saya pernah keluar dari kereta saya tanpa dia membuka pintu dan membantu saya membawa barang-barang saya masuk. Sekarang saya hanya pulang ke rumah kosong.

Di mana sahaja saya pergi, bekerja, di rumah atau dengan anak-anak saya, saya diingatkan bahawa Sonny tidak lagi di sini.

Pada masa yang sama, saya mempunyai masa yang sukar untuk tidak tersenyum setiap kali saya memikirkannya, terutamanya bagaimana kita digunakan untuk merancang pengembaraan seterusnya.

Hari-hari ini, tidak ada minggu yang berlalu ketika saya tidak diminta untuk memberi ucapan atau menghadiri acara yang berkaitan dengan Sonny. Saya akan melakukan apa sahaja yang diperlukan untuk mengekalkan ingatan dan semangatnya.

Sonny Melton
Dengan hormat dari Heather Melton

Sonny dikenali kerana sentiasa bertanya kepada orang bagaimana mereka melakukannya. Tetapi jika mereka bertanya kepadanya sama, dia akan memberitahu mereka, “Saya hidup mimpi itu.”

Sonny hidup mimpi itu. Dia tidak dapat menjalaninya sekian lama, tapi saya rasa masa yang singkat dia bersama kami, dia suka apa yang dia lakukan dan tahu bagaimana untuk hidup.

RIP wira saya, cintaku, malaikat selama-lamanya.

  • Penyumbang
  • Heather Melton